Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor: Recent submissions

  • GÎNCEANU, Anastasia (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    In the video game universe, each pixel possesses the ability to alter perceptions and exert influence over cultures. Our responsibility lies in ensuring that this influence is guided by respect and fairness, not objectification ...
  • GHITINOV, Arsen (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    According to this paper, the wonderful world of game design lies beneath the captivating graphics and immersive stories. It explores the fundamental principles that bring games to life. We unpack the MDA framework: mechanics, ...
  • SUHOBORCENCO, Ecaterina (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    According to this study, color plays a fundamental part in each facet of human life and games are not an exception. A universal approach to color is essential for the game design industry, considering factors like color ...
  • TICLENCO, Nicoleta (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Video games have evolved from simple pixelated graphics to immersive, interactive experiences that captivate players and transport them to new worlds. Behind every successful game lies the art and science of game design, ...
  • CODJEBAȘ, David (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    This paper explores the realm of visual programming in the creation of video games, shedding light on its benefits for non-programmers and designers, addressing challenges, dispelling myths, and advocating for its ...
  • RUCICA, Ilia (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    This article informs us about the most common mistakes made by the game developers and provides some solutions to avoid them. It highlights the importance of project planning and the need of a good game design document. ...
  • TRACI, Selena (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    This article is about the concept of graphic design and its evolution along the development of human civilization and the history of this field. It dates back to the prehistoric era, starting with cave paintings, hieroghlyphs ...
  • TIMOSIN, Valeria; CODJEBAS, Diana (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Horror games are quite popular in the gaming industry due to humanity's fascination with fear and adrenaline. The physiological effects of adrenaline rushing into the bloodstream and psychological consequences, such as ...
  • NOVAC, Maria (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    As the gaming industry continues to evolve and expand, the number of individuals it affects and the ethical aspects surrounding game design also increase. This article explores the moral attitudes and responsibilities that ...
  • PLUGARU, Madlen (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    This article explores the impact of video games on children and their cognitive abilities. Due to technological advancements, children nowadays have access to a variety of gadgets that allow them to entertain themselves. ...
  • MADAN, Elena; SÎRBU, Dina (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Studiul de caz prezintă procesul de realizare a unui afiș pentru aniversarea a 60 de ani ai Universității Tehnice a Moldovei. Utilizând metoda hărții mentale, au fost identificate caracteristicile esențiale ale afișului, ...
  • ADASCALIȚA, Lucia (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Industria de ambalaje este una de amploare și principalii jucători de pe această piață trebuie să se alinieze măsurilor practice cu referire la protecția mediului și strategiile de economie circulară. În acest context de ...
  • FLOCA, Alexandrina; SPINEI, Cătălina-Elena (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Ilustrațiile care însoțesc poveștile lui Ion Creangă, lucrări clasice și mereu reeditate, formează un tot întreg cu conținutul completându-se unele pe altele, adăugând noi valențe narațiunii și diversificând grafica de ...
  • AȘTEFĂNOAE, Valentina; BĂLUȚĂ, Vlada; ADASCALIȚA, Lucia (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    În contextul global al digitalizării și al creșterii competitivității produselor pe piaţă, a exigenţelor pentru transparență, și inofensivitate, etichetele inteligente au devenit o soluție promițătoare. Ambalajele inteligente ...
  • PALADI, Andreea (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Materialele plastice constituie unul dintre cei mai importanți polimeri pe bază de petrochimie, utilizați pe scară largă în diverse scopuri. Majoritatea acestor polimeri sunt pe bază de petrol și sunt produși prin metode ...
  • VASILIEV, Nicoleta (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Ambalajele pentru fructe și legume au o importanță crucială în protejarea, prezentarea și transportul acestor produse, având multiple funcții, de la prevenirea deteriorării la transmiterea informațiilor consumatorilor. ...
  • ADASCALIȚA, Lucia (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Lucrarea de față își propune să evidențieze implicarea pictorițelor Valentina Rusu-Ciobanu, Elena Rotaru, Natalia Bahcevan și Margareta Chițcatîi în procesul evolutiv al graficii satirice din Republica Moldova precum și ...
  • NASTAS, Maria (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Ex-libris reprezintă o expresie artistică, un brand identitar în miniatură, un ansamblu compozițional-simbol al deținerii unor ediții de carte care au devenit în timp obiecte de artă de mare valoare. Elemente de identitate ...
  • MUSTEAȚA, Daria; CEBANIȚA, Alessia (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Studiul a avut ca scop analiza soluțiilor cromatice ale afișelor și impactul acestora asupra percepției mesajelor transmise. Fenomenul afișelor este prezent în diverse contexte, caracterizate prin diversitatea mesajelor ...
  • GOLBAN, Livia (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    This article research into the significance of design in marketing. In essence, graphic design serves as a medium for conveying messages. It functions as a way of communication, providing a distinctive and effective avenue ...

Search DSpace


Browse

My Account