DSpace Repository

Caracterul picturii figurative moldovenești in prima jumătate a anilor ’60 ai sec. XX

Show simple item record

dc.contributor.author PLATON, Liliana
dc.date.accessioned 2020-10-02T08:55:37Z
dc.date.available 2020-10-02T08:55:37Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation PLATON, Liliana. Caracterul picturii figurative moldovenești in prima jumătate a anilor ’60 ai sec. XX. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică. 2018, nr. 1(32), pp. 181-187. ISSN 2345-1408. en_US
dc.identifier.issn 2345-1408
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/10330
dc.description.abstract În articolul ce urmează sunt scoase în evidență procesul și tendințele de interpretare ale subiectelor tematice din pictura figurativă moldovenească de la începutul anilor ’60. În această perioadă se remarcă un interes sporit pentru reprezentarea caracterului național al figurativului, printr-o interpretare modernă specifică. Procedeul plastic tinde la asprirea și semnificarea formelor, dispuse la dimensiuni mari în tablou cu un aspect monumental și decorativ.Modelajul plastic se inspiră din arta populară cu savoarea factural-coloristică a artizanatului tradițional. În același timp, conținutul semantic capătă o interpretare subiectivă a temelor, imprimând lucrărilor un caracter lirico-poetic.Mesajul subiectelor urmărește promovarea valorilor cultural-artistice de tradiție națională. Schimbările plastice și semantice ale picturii figurative de la începutul anilor ’60scot din anonimat entitatea și caracterul propriu național. This article highlights the process and trends of interpreting the thematic subjects in the Moldovan figurative paintings from the early 1960s. A great interest for representing the national character of figurative painting through a specific modern interpretation was seen during that period. The plastic technique tends to harden and denote the forms arranged in large pictures with a monumental and decorative appearance. The plastic modelling is inspired from the folk art with the flavor of the structural colors of the traditional craft. The semantic content, at the same time, acquires a subjective interpretation of the themes, imprinting the works a lyrical and poetic character. The subjects’ message seeks to promote the cultural and artistic values of the national tradition. The plastic and semantic changes of the figurative painting from the early 1960s, take the entity and the national artistic character out of anonymity. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject pictura figurativă moldovenească en_US
dc.title Caracterul picturii figurative moldovenești in prima jumătate a anilor ’60 ai sec. XX en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account