Miza acestui articol constă în clarificarea modului în care se produce vederea unui lucru în corp din perspectiva fenomenologiei. Astfel, este pus în discuție domeniul sensibilului, care se caracterizează prin disponibilitatea corpurilor de a fi perceput de un corp capabil să perceapă. Analizele întreprinse ating condițiile preliminare ale percepției vizuale în creare și în contemplarea unui tablou. De asemenea, sunt expuse două concepții oponente – mecanicistă și fenomenologică, care abordează tematica percepției vizuale. Una dintre concluziile obținute pe baza cercetării atente a imaginii reflectate în oglindă este că omul întrunește ambele condiții ale sensibilului, cele ale privitorului care se privește, ceea ce înseamnă că omul este disponibil pentru a fi perceput și totodată pentru a percepe.
The content of this article attempts to clarify how the view of a thing in a body comes from the perspective of phenomenology. It is discussed how the sensitive field, which is characterized by the availability of bodies to be perceived by a body able to perceive. The analyzes undertaken achieve the preliminary conditions of visual perception in the creation and contemplation of a painting. There are also two opposing concepts - the mechanistic and the phenomenological - that address the theme of visual perception. One of the conclusions obtained from the careful examination of the image in the mirror is that man meets both the conditions of the senses, those of the viewer, which means that man is available to be perceived and at the same time to perceive.