Această cercetare explorează sistemele multi-agent cu scopul dezvoltării unui sistem de narațiune interactivă îmbunătățită.
Partea de explorare include agenți autonomi și sisteme multi-agent în sistemele interactive de povestire. În plus, se investighează fundațiile tehnice ale MAS, incluzând arhitecturi, framework-uri, mecanisme de comunicare, modelare de comportament și mecanisme de luare a deciziilor. Ca exemple ale sistemelor similare existente, se descriu două jocuri interactive, „Façade” și „Versu”. Apoi, se indică direcțiile pentru viitorul dezvoltării a MAS în contextul dezvoltării sistemelor de narațiune.
Etapa de concepere include alegerea și argumentarea tehnologiilor și design-ul sistemului conceput. Tehnologiile alese includ Unity, ChatGPT API, LLM și MAS. Designul sistemului este ilustrat prin utilizarea mitului antic grec „Perseu și Meduza”. Sunt descrise toate etapele principale prin care trebuie să treacă utilizatorul în interiorul acestei narări și interacțiunile posibile în interiorul mitului.
Faza descrierii sistemului realizat conține integrarea ChatGPT API în Unity, crearea și fine-tune a modelelor, demonstrarea simulării comunicării MAS a modelelor făcute și interacțiunea utilizatorului cu sistemul dezvoltat.
În esență, acest studiu oferă o perspectivă asupra fuzionării tehnologiilor MAS și LLM pentru crearea unui sistem de narațiune interactivă îmbunătăță care să fie robuste din punct de vedere tehnic, ușor de utilizat și capabile să ofere experiențe imersive. Framework-ul, narațiunea și tehnologiile alese stabilesc o bază solidă pentru progresele viitoare în domeniul sistemelor interactive de povestire.
This research explores multi-agent systems with the aim of the development of a multi-agent system for enhanced interactive storytelling.
The exploration part includes autonomous agents and multi-agent systems in interactive storytelling systems. Additionally, it investigates the technical foundations of MAS, including architectures, frameworks, communication mechanisms, behavior modeling, and decision-making mechanisms. Two interactive games, "Façade" and "Versu," are described as examples of existing similar systems. Then, future directions for the development of MAS in the context of narrative system development are outlined.
The design phase involves choosing and justifying the technologies and designing the conceived system. The chosen technologies include Unity, ChatGPT API, LLM, and MAS. The system design is illustrated by using the ancient Greek myth "Perseus and Medusa." All the main stages that the user must go through within this narrative and the possible interactions within the myth are described.
The system description phase contains the integration of ChatGPT API into Unity, the creation and fine-tuning of models, demonstrating the MAS model communication simulation, and the user interaction with the developed system.
Essentially, this study provides an insight into merging MAS and LLM technologies to create an enhanced interactive storytelling system that is technically robust, user-friendly, and capable of providing immersive experiences. The chosen framework, narrative, and technologies establish a solid foundation for future advancements in the field of interactive storytelling systems.